Predstavuje to tiež zvýšenú výkonnosť na jedného pracovníka oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka. V pandemickom období musel spracovať 1880 žiadostí, ale v riadnom režime ich mesačne spracuje okolo 800. Dávky boli vyplatené v zákonnej lehote dvoch mesiacov aj napriek tomu, že v priemere 15–20% pracovníkov Sociálnej poisťovne, tak ako v iných inštitúciách, či firmách, takisto čerpali PN alebo OČR.
Pri uvedenom množstve vyplatených dávok a v kritickej situácii sa v minimálnej miere vyskytli individuálne nedostatky, ktoré spočívali v predlžovaní termínov výplaty a poukázania peňazí na účty spôsobené rôznymi faktormi, z ktorých drvivá väčšina bola na strane žiadateľov. Buď bolo treba overovať údaje, konfrontovať termíny čerpania OČR s výkazmi zamestnávateľov alebo chýbali čestné vyhlásenia, bez ktorých dávky nebolo možné vyplatiť. Riešenie týchto situácií opäť len zvyšovalo nároky na kapacitné možnosti Sociálnej poisťovne. Niektorí žiadatelia posielali potrebné formuláre a čestné vyhlásenia opakovane (rekord drží poistenec, ktorý svoju žiadosť poslal 89-krát), čím mailové schránky umelo zahlcovali. Všetky takéto problematické dávky riešila Sociálna poisťovňa v osobitnom režime individuálne po konzultáciách so žiadateľmi.
Tento nápor žiadateľov, uzavretie pobočiek pre osobné návštevy a odkázanosť na maily a telefonické hovory spôsobili preťaženosť liniek v Informačno-poradenskom centre v ústredí a v pobočkách, preto vznikla situácia, že sa niektorí žiadatelia nemohli dovolať. V tom čase však Sociálna poisťovňa všetky pracovné kapacity (štandardné, ale aj tie, ktoré získala presunom pracovníkov v rámci jednotlivých oddelení, nadčasmi a prácou cez víkendy a sviatky) sústreďovala na výpočet dávok a rozhodovanie o nich. Pretože ani zo zákona, ani pre krízovú situáciu nebolo rozhodovanie o dávke zjednodušene viazané iba na obdobie trvania krízy, ale do úvahy sa museli brať aj iné zákonné kritériá pre priznanie dávky (trvanie sociálneho poisteniam, obdobie poistenia).
Zdroj: Sociálna poisťovňa