Pred jeden a pol rokom ponúkal O2 podľa prieskumu Pravdy najlepšie ceny za telefonovanie najmä pre značnú časť matiek či bežných pracujúcich, ktorí nežiadali nový telefón. Dnes sa to sčasti zmenilo. Operátor O2 si síce drží cenovú výhodu pred T–Mobile, ale už nie pred Orangeom.
Napríklad bežný zákazník, ktorý nepotrebuje nový telefón, mesačne pretelefonuje asi 100 minút, pošle 33 krátkych správ a raz za čas si chce zasurfovať na internete cez mobil, v minulosti platil v O2 o vyše desatinu menej ako v Orangei. Teraz je to naopak, pomer sa otočil v prospech oranžového operátora. Ten v poslednom čase podliezol ceny O2. Modrý operátor, ku ktorému v minulosti prešla časť klientov Orangeu, v cenovej vojne nateraz výraznejšie nereaguje. Naďalej stavia na to, že ľudia preferujú prehľadnosť v cenníkoch a jednoduchosť počítania sumy na mesačnej faktúre či na predplatenie kreditu.
Koľko platia ľudia za telefonovanie z mobilu | |||||
Zákazník | za čo platí | operátor(účet – eur/mes.) | |||
Orange | O2 | T–Mobile | |||
1. bežny? pracujúci | 100 minút, 33 SMS, internet, novy? mobil* | 17 | 18,4** | 19,3 | |
2. bežny? pracujúci | 100 minút, 33 SMS, internet, bez mobilu | 11,9 | 12 | 12,2 | |
3. matka | 60 minút, 10 SMS, internet, novy? mobil* | 12,2 | 14,4** | 14,6 | |
4. študent | 20 minút, 60 SMS, web s 10 MB dát | 8,3 | 15,9 | 14,9 |
**SUMA JE VÝSLEDOK SČÍTANIA SUMY NA FAKTÚRE ZA SLUŽBY A ROZDELENIA CENY NEDOTOVANÉHO TELEFÓNU NA 24 SPLÁTOK
POZNÁMKA: ODPORUČENÉ PAUŠÁLY A MOBILY, Z KTORÝCH VZIŠIEL MESAČNÝ ÚČET, VYBRALI K MODELOVÝM PRÍKLADOM SAMOTNÍ DOTKNUTÍ OPERÁTORI
Zdroj: ORANGE, TELEFÓNICA O2, T–MOBILE, PRAVDA
V súčasnosti z desiatich ľudí využíva služby Orangeu päť telefonujúcich, štyria telefonujú cez T–Mobile a jeden má SIM kartu od O2. Vyplýva to z aktuálnych hospodárskych výsledkov mobilných operátorov. Podľa experta na mobilnú komunikáciu Filipa Hankera sa tento pomer môže začať meniť iba v prípade, že by najmladší slovenský operátor prišiel s novými službami. „Ponuka O2 je relevantná pre skupinu zákazníkov, ktorí chcú platiť málo a volajú do všetkých sietí. Je pravda, že operátor zaostáva vo výhodnosti volaní do vlastnej siete – nemá balík tisícov minút na tieto volania – a zatiaľ má len málo štandardných paušálov a ponúk pre firmy.“
O2 láka ľudí, aby sa stali jeho zákazníkmi aj z pôvodným číslom. Doteraz si medzi operátormi preniesli svoje celé telefónne číslo desaťtisíce ľudí. Je však možné, že ak sa cenový boj v budúcnosti vyostrí, tento počet ešte viac stúpne. Napomôcť by to mala aj služba, ktorá je v zahraničí bežná, ale u nás je nová – prenos čísla cez internet. Zákazník v tomto prípade navštívi elektronický obchod mobilného operátora. V ňom si objedná mesačný program, vyplní svoje telefónne číslo a žiadosť odošle.
Do týždňa by k nemu mal prísť kuriér, ktorý prinesie na podpis zmluvu s novým operátorom, novú SIM kartu a potrebné dokumenty. Po tom, čo zákazník podpíše novú zmluvu a kuriér ju doručí naspäť novému operátorovi, začne bežať štandardný proces prenosu, ktorý by mal trvať najviac päť pracovných dní. O tom, že je potrebné vymeniť kartu v mobilnom telefóne, sa človek dozvie cez SMS. Ak by si to rozmyslel a chcel ostať u pôvodného operátora, žiadosť môže zrušiť telefonicky alebo v predajni do troch dní od podpisu dokumentov rovnako ako pri bežnom prenose čísla.