„Cena dopravy je pre Slovákov jedným z kľúčovým faktorov pri rozhodovaní sa o nákupe cez internet, ako aj pri výbere e-shopu,“ vraví Tomáš Braverman riaditeľ porovnávača cien Heureka.sk, ktorý tento projekt organizuje. „Očakávame, že zákazníci online obchodov urobia počas Dňa dopravy zdarma nákupy v trojnásobnej výške oproti bežnému kalendárnemu dňu,“ dodal Braverman.
Do projektu sa okrem menších obchodov zapoja aj veľké eshopy ako Mall.sk, Hej.sk, Shark, TPD, či Shoppie.sk. Zoznam všetkých obchodov možno nájsť na internetovej stránke www.dendopravyzdarma.sk.
Na Slovensku sa táto akcia koná prvýkrát. V Českej republike sa pritom uskutočnila už dva razy. Vlani Česi počas Dňa dopravy zdarma uskutočnili 110-tisíc objednávok za 181 miliónov českých korún, čo je podľa súčasného kurzu viac ako 6,5 milióna eur. Českí spotrebitelia pritom na doprave ušetrili približne 10 miliónov korún (362-tisíc eur).