V súvislosti s výpismi zo sporenia v II. pilieri je teda potrebné kontaktovať príslušnú DSS, nie Sociálnu poisťovňu. Sociálna poisťovňa vedie výpisy z individuálnych účtov poistencov, ktoré dokumentujú priebeh poistných vzťahov a vymeriavacích základov, z ktorých poistenec zaplatil poistné na sociálne poistenie.
Okrem toho, že umožňuje poistencom pasívny prístup k Informácii o zmenách stavu individuálneho účtu prostredníctvom svojich elektronických služieb cez web stránku, na požiadanie poistenca takýto výpis o priebehu jeho sociálneho poistenia zašle aj listom. V súvislosti s II. pilierom poskytuje Sociálna poisťovňa informácie len vtedy, ak vzniknú nezrovnalosti pri postupovaní príspevkov zo Sociálnej poisťovne do DSS (napr. za obdobie poberania materskej či nemocenskej dávky, čerpania rodičovskej dovolenky a pod.).