- žiadosťou s vlastnoručným podpisom, ktorú pošle na adresu ústredia SP v Bratislave (stačí poslať list, v ktorom uvedie osobné údaje a to, že žiada o zmenu spôsobu výplaty svojho dôchodku spolu s príslušným tlačivom potvrdeným bankou) alebo
- priamo pred zodpovedným zamestnancom Sociálnej poisťovne, ktorý s ním spíše zápisnicu (v ktorejkoľvek pobočke SP alebo v ústredí v Bratislave v Informačno-poradenskom centre na Ul. 29. augusta č. 8 a priloží tlačivo potvrdené bankou).
Ak dôchodca žiada o poukazovanie dôchodku na účet, odporúča Sociálna poisťovňa použiť tlačivo Žiadosť o poukazovanie dôchodkových dávok na účet dôchodcu v banke alebo Žiadosť o poukazovanie dôchodkových dávok na účet manžela/manželky dôchodcu, ktoré sú k dispozícii na internetovej stránke, vo všetkých pobočkách a v bankách, s ktorými Sociálna poisťovňa uzatvorila príkaznú zmluvu. Tieto tlačivá obsahujú všetky údaje potrebné na to, aby Sociálna poisťovňa mohla žiadosti o poukazovanie dôchodku na účet v banke vyhovieť.
O poukazovanie dôchodku na účet dôchodcu v banke môže dôchodca požiadať aj spomínanou neformálnou písomnou žiadosťou (listom na adresu ústredia SP), ktorá musí obsahovať jeho identifikačné údaje (rodné číslo, meno, priezvisko, adresu bydliska vrátane PSČ), číslo účtu v tvare IBAN, dátum, úradne osvedčený podpis a hodnoverný doklad o tom, že je majiteľom účtu, na ktorý žiada dôchodok poukazovať. Takýmto dokladom môže byť napríklad zmluva o zriadení bankového účtu alebo potvrdenie banky o tom, že je majiteľom účtu.
K 31. augustu 2018 posielala Sociálna poisťovňa na bankový účet 965 544 dôchodkov a ďalších 401 950 vyplácala v hotovosti.
Zdroj: Sociálna poisťovňa