Naďalej veľmi často využívaným komunikačným nástrojom je telefonická komunikácia – poistenci Sociálnej poisťovne vo veľkej miere volia možnosť obrátiť sa na Informačno-poradenské centrum (IPC) zriadené pri ústredí v Bratislave, ktoré rieši osobné, telefonické i mailové požiadavky a podnety.
Od januára do konca októbra tohto roka IPC poskytlo spolu 432 341 konzultácií (telefonicky 358 428, e-mailom 39 479, osobne 34 434). Distribúcia hovorov je v každom mesiaci nad 95 %, čo znamená, že z 10 volajúcich sa deväť dovolá bez čakania. Jeden pracovník IPC v závislosti od agendy, na ktorú sa špecializuje, a obdobia priemerne vybaví približne 50 telefonátov a päť až 10 mailov.
Od začiatku tohto roka je počet konzultácií každý mesiac vyšší ako v porovnateľnom období roku 2017. Možno očakávať, že ku koncu decembra ich bude viac ako vlani, keď IPC vybavilo spolu 464 182 požiadaviek.
Pokiaľ ide o obsah konzultácií, necelé dve tretiny (263 769) otázok sa týkali dôchodkového poistenia, predovšetkým exekučnej zrážky z dôchodku, odchodu do dôchodku a dôchodkového veku, výplaty dôchodkov a zmien v poukazovaní dôchodkov či zvýšenia dôchodkov. Očakávanou top témou posledných dvoch mesiacov je vianočný príspevok, ktorý Sociálna poisťovňa dôchodcom vyplatí v decembri.