Top témou v poradenskom centre Sociálnej poisťovne je vianočný príspevok

Aj v súčasnej digitálnej ére môžu bezplatný poradenský servis a konzultácie získať aj poistenci, ktorí nevyužívajú najnovšie technológie.

13.11.2018 13:17
dôchodca, dôchodok, senior Foto:
Často využívaným komunikačným nástrojom poistencov so Sociálnou poisťovňou je telefonická komunikácia.
debata
Najmä pre nich je vhodná osobná návšteva ústredia, pobočky alebo vysunutého pracoviska, kde okrem konzultácie nájdu v tzv. kiosku informačné letáky a schránku, kde môžu aj písomne vyjadriť svoj podnet alebo zákaznícku skúsenosť.

Naďalej veľmi často využívaným komunikačným nástrojom je telefonická komunikácia – poistenci Sociálnej poisťovne vo veľkej miere volia možnosť obrátiť sa na Informačno-poradenské centrum (IPC) zriadené pri ústredí v Bratislave, ktoré rieši osobné, telefonické i mailové požiadavky a podnety.

Od januára do konca októbra tohto roka IPC poskytlo spolu 432 341 konzultácií (telefonicky 358 428, e-mailom 39 479, osobne 34 434). Distribúcia hovorov je v každom mesiaci nad 95 %, čo znamená, že z 10 volajúcich sa deväť dovolá bez čakania. Jeden pracovník IPC v závislosti od agendy, na ktorú sa špecializuje, a obdobia priemerne vybaví približne 50 telefonátov a päť až 10 mailov.

Od začiatku tohto roka je počet konzultácií každý mesiac vyšší ako v porovnateľnom období roku 2017. Možno očakávať, že ku koncu decembra ich bude viac ako vlani, keď IPC vybavilo spolu 464 182 požia­daviek.

Pokiaľ ide o obsah konzultácií, necelé dve tretiny (263 769) otázok sa týkali dôchodkového poistenia, predovšetkým exekučnej zrážky z dôchodku, odchodu do dôchodku a dôchodkového veku, výplaty dôchodkov a zmien v poukazovaní dôchodkov či zvýšenia dôchodkov. Očakávanou top témou posledných dvoch mesiacov je vianočný príspevok, ktorý Sociálna poisťovňa dôchodcom vyplatí v decembri.

Zdroj: Sociálna poisťovňa
Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Sociálna poisťovňa #vianočný dôchodok #Dôchodcovia #penzisti #poistenci