Dôchodcovia by preto mali počkať na doručenie resp. informáciu o vykonaní zmeny výplaty dôchodku na nový účet, ktorú im zašle Sociálna poisťovňa a až potom pristúpiť k zrušeniu starého účtu. V opačnom prípade sa môže výplata dôchodku prerušiť a následne treba čakať na opätovné zaslanie peňazí zo Sociálnej poisťovne, čo výplatu dôchodku oddiali. Za menšiu ujmu možno v takomto prípade považovať zaplatenie jedno alebo dvojmesačného poplatku za dva účty v banke.
O zmenu účtu, na ktorý chce dôchodca dostávať dôchodok, môže požiadať prostredníctvom tlačiva Poukazovanie dôchodkových dávok na účet dôchodcu v banke. Tlačivo je k dispozícii v Informačno-poradenskom centre Sociálnej poisťovne (Ul. 29. augusta 8, 813 63 Bratislava), vo všetkých pobočkách Sociálnej poisťovne a aj vo všetkých bankách, s ktorými má Sociálna poisťovňa uzatvorenú zmluvu.
Toto tlačivo sa tiež nachádza na webovej stránke Sociálnej poisťovne v časti Dôchodkové poistenie – Formuláre. Vyplnenú, podpísanú a bankou potvrdenú žiadosť je potrebné doručiť Sociálnej poisťovni v origináli.
Sociálna poisťovňa zasiela čoraz viac dôchodkov na účty v bankách, ako v hotovosti. V novembri tohto roka Sociálna poisťovňa poukázala na bankové účty 969 203 dôchodkov a 398 296 vyplatila v hotovosti.