Nestačí len potvrdenie lekára. Vo veci osobitného príjemcu odporúčame obrátiť sa na pobočku Sociálnej poisťovne, kde zamestnanci pobočky spíšu zápisnicu vo veci ustanovenia osobitného príjemcu, overia totožnosť dôchodcu a osoby, ktorá má byť ustanovená za osobitného príjemcu, a zároveň skontrolujú, či sú doložené všetky potrebné podklady, najmä potvrdenie lekára o zdravotnom stave dôchodcu. Keďže ide o vážny zásah do práv poberateľa dôchodku, Sociálna poisťovňa musí mať jednoznačne preukázané, že s vyplácaním svojho dôchodku inej osobe poberateľ dôchodku súhlasí (že svoje vyhlásenie urobil slobodne, vážne a zrozumiteľne – takto to definuje zákon) ako aj to, že osobitný príjemca pozná, aké zákonné povinnosti má plniť voči Sociálnej poisťovni.
Lekár v potvrdení uvedie identifikačné údaje poberateľa dôchodku a skutočnosť, že si svoj dôchodok vzhľadom na nepriaznivý zdravotný stav nemôže preberať sám. Ak sa zo zdravotných dôvodov poberateľ dôchodku nemôže alebo nevie podpísať, prípadne zo zdravotných dôvodov nemôže navštíviť pobočku Sociálnej poisťovne, lekár v potvrdení uvedie aj túto skutočnosť. Potvrdením ošetrujúceho lekára možno teda preukázať len to, že zdravotný stav bráni prijímaniu dôchodku, takýto doklad však nenahradzuje súhlas poberateľa dôchodku a ani osoby, ktorá má byť určená ako osobitný príjemca.
Ak poberateľ dôchodku nemôže prejaviť svoj súhlas, pretože mu to zdravotný stav neumožňuje (napr. je v kóme), musí byť táto skutočnosť preukázaná potvrdením lekára.
Zdroj: Sociálna poisťovňa