Počas koronakrízy si môžu dôchodcovia požiadať o zaslanie dôchodku na účet príbuzného

Počas koronakrízy môže dôchodca požiadať Sociálnu poisťovňu, aby mu zasielala dôchodok na účet inej osoby.

18.03.2021 10:53
dôchodca, penzista, smútok, zúfalstvo, peniaze,... Foto:
Ilustračné foto.
debata (1)

Sociálna poisťovňa tak už počas prvej vlny pandémie vyšla v ústrety najmä tým dôchodcom, ktorí dôchodok poberajú v hotovosti, ale v súčasnej situácii nenavštevujú poštu a chcú ho dostávať napr. na účet rodinného príslušníka. Ak sa však dôchodca takto rozhodne, mal by počítať s tým, že vzhľadom na technologické postupy zabezpečenia výplaty dôchodkov na bankový účet môže dôjsť k prerušeniu plynulej mesačnej výplaty dôchodku.

O zasielanie dôchodku na účet príbuzného možného počas pandémie požiadať prostredníctvom tlačiva, ktoré je zverejnené na jej webovej stránke Žiadosť o poukazovanie dôchodku/dôchodkov na účet inej osoby v banke v období krízovej situácie. Pozornosť treba venovať správnemu vyplneniu identifikačných údajov a kontaktov dôchodcu, ale aj majiteľa účtu, ktorý musí s poukazovaním dôchodku na svoj účet súhlasiť.

Dôchodca môže následne vyplnenú žiadosť do Sociálnej poisťovne zaslať buď poštou, elektronicky cez e-schránku, e-mailom na adresu pobočky alebo ju osobne odovzdať do schránky v pobočke. Sociálna poisťovňa si následne telefonicky overí súhlas žiadateľa i majiteľa účtu, prípadne ďalšie potrebné údaje a zmenu spôsobu výplaty dôchodku zabezpečí. Zariadenie zmeny trvá zvyčajne dva, maximálne tri mesiace.

Sociálna poisťovňa zároveň upozorňuje, že dôchodok na účet inej osoby v banke môže poukazovať len počas krízovej situácie. Po jej ukončení, ak dôchodca nepožiada o zmenu spôsobu výplaty dôchodku, bude dôchodok vyplatený dovtedajším spôsobom, teda napr. v hotovosti na pošte.

Zdroj: Sociálna poisťovňa

1 debata chyba
Viac na túto tému: #banka #dôchodok #suma dôchodku #účet v banke