Vyplýva to z hodnotenia bankových produktov, ktorý zostavil portál financnahitparada.sk. Stránka, ktorá umožňuje porovnať ponuky bánk, má podľa jej tvorcov prispieť k ľahšej orientácii ľudí na trhu finančných produktov.
Portál sleduje parametre hypoték, pôžičiek, autoúverov, kreditných kariet, bežných účtov a sporiacich produktov, ktoré sa dajú zoradiť podľa ceny. Tá má zahŕňať náklady spojené s využívaním bankových služieb. Rebríček zostavili tvorcovia stránky z údajov platných ku koncu marca, aktualizovať sa majú každé tri mesiace. Individuálne rebríčky výhodnosti si môže zostaviť každý návštevník stránky podľa vlastných kritérií.
„Porovnaním najlacnejšieho a najdrahšieho produktu na portáli dokážu ľudia ušetriť na hypotékach napríklad aj 15 percent z celkovej sumy,“ povedal Maroš Ovčarik, majiteľ spoločnosti Finančná hitparáda, ktorá stránku prevádzkuje. Pri bežných účtoch podľa neho tento rozdiel predstavuje až 66 percent z celkovej ročnej ceny. Ovčarik upozornil, že len na poplatkoch za prevádzku bežných účtov vrátane transakcií, vyberú slovenské banky denne až milión eur.
Tvorcami portálu, ktorý je v ostrej prevádzke od decembra, sú finanční odborníci a bývalí zamestnanci bánk, ktorí chcú zisk z fungovania stránky venovať charitatívnej sieti Dobrý Anjel.
Stránka v súčasnosti obsahuje 15.000 informácií, ktoré pracovníci firmy získavajú zo zákazníckych liniek, internetových stránok bánk či pri osobných návštevách na pobočkách.