„Ak už sa vám v zahraničí stala nejaká nepríjemnosť, obráťte sa na asistenčnú službu. Telefónne číslo asistenčnej služby preto majte vždy k dispozícii. Pracovníci asistenčnej služby vám v slovenčine odporučia, do ktorej nemocnice ísť a pomôžu s vyšetrením alebo prípadnou hospitalizáciou,“ vraví Martina Steiner zo spoločnosti Tower Finance.
Dôležité je si do zahraničia zobrať potvrdenie o poistke. Na ňom je vždy uvedené aj telefónne číslo, na ktoré sa treba v prípade problémov obrátiť. Asistenčná služba vám zároveň v prípade potreby môže zaslať aj naskenovanú zmluvu.
Aj ľuďom, ktorí majú uzatvorené cestovné poistenie, sa môže stať, že budú musieť v zdravotníckom zariadení zaplatiť nejaký poplatok. V takom prípade je dôležité uschovať si potvrdenie o tejto platbe. Po návrate domov by vám poisťovňa mala tento poplatok preplatiť.