1. Zvoliť si taký balík,
ktorý čo najviac zodpovedá nášmu využívaniu bankových služieb. Aby sme neplatili extra poplatky za služby nad rámec balíka.
2. V rámci balíka si zistiť podmienky
získania zľavy z poplatku za vedenie balíka.
3. Maximálne využívať internetbanking alebo mobilbanking.
Vyhýbať sa operáciám (zadávaniu, zmenám a rušeniu prevodných aj trvalých príkazov, inkás) priamo v pobočke.
4. Vyhýbať sa hotovostným operáciám
(vkladom a výberom priamo v pobočke). Maximum operácií vykonávať elektronicky a platobnou kartou.
5. Uprednostniť platby kartou pred výbermi z bankomatov.
Pri výbere z bankomatov uprednostniť bankomaty vlastnej banky.
6. Nezabudnúť, že banky si účtujú vysoké poplatky
za rôzne mimoriadne služby ako napríklad blokáciu stratenej karty, vydávanie duplikátov výpisov, urgentné prevody.
7. Pri platbách do zahraničia existujú SEPA prevody,
ktoré sú rýchle a lacné. Je lepšie sa informovať priamo v pobočke, aké majú tieto platby náležitosti.
8. Pokiaľ vyberáme hotovosť alebo platíme kartou v zahraničí mimo eurozóny,
stáva sa, že môžeme mať na výber zúčtovanie transakcie s konverziou (t. j. v eurách) alebo v domácej mene. V takom prípade výhodnejšie je voliť možnosť bez konverzie (t. j. v mene krajiny, kde sme). Kurz je pre nás zvyčajne výrazne výhodnejší.
9. Pokiaľ plánujeme čerpať úver, nestačí si porovnať len úrokovú sadzbu.
Vždy je potrebné porovnať si ročnú percentuálnu mieru nákladov (RPMN), ktorá zohľadňuje okrem úrokovej sadzby aj všetky poplatky spojené s úverom.
10. Ak plánujeme využívať akýkoľvek produkt banky,
vždy si porovnávajme ponuky čo najväčšieho počtu bánk. Nespoliehajme sa len na vlastnú banku, to je najbezpečnejšia cesta, ako v bankách ušetriť.