Aké podvody na vás striehnu?
V súčasnosti sa môžete stretnúť s rôznymi podvodnými útokmi. Podvodníci vždy skúšajú nové spôsoby. Ide predovšetkým o podvodné aktivity realizované prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky. Tieto nesmerujú voči poskytovateľom platobných služieb, teda bankám, ale sú zamerané priamo na používateľov platobných služieb, teda spotrebiteľov.
Cieľ je však pri oboch formách podvodov takmer identický. Útočníci sa snažia pod konštruovanou zámienkou naliehať na obeť, aby táto nejako konala, pričom cieľom je vylákať od nej údaje o platobnom prostriedku (platobnej karte) a/alebo prístupové heslá do elektronického bankovníctva (internetového bankovníctva).
Kedy treba zvýšiť pozornosť?
Najčastejšie sa objavujú podvodné útoky realizované prostredníctvom e-mailovej správy tzv. phishing. Podvodná e-mailová správa sa môže na prvý pohľad javiť, že vám ju zasiela banka, doručovateľská alebo poštová služba.
Rozpoznať podvodnú e-mailovú správu môžete pomerne jednoducho. Zamerajte sa na kontrolu adresy odosielateľa. Tá zvyčajne obsahuje nezvyčajné meno a priezvisko alebo skomoleninu názvu spoločnosti, za ktorú sa útočníci skrývajú. V názve odosielateľa môžete tiež badať vynechané či zamenené písmenko alebo zmenenú príponu, napríklad namiesto .sk je uvedené .com.
Čítajte viac Ponúkajú vrátenie 137 eur, ale je to podvod. Daniari upozorňujú na šírenie pochybných emailovPodvodná e-mailová správa je tiež typická svojou urgentnosťou, vyzýva vás, aby ste do určeného času nejakým spôsobom konali, napríklad klikli na odkaz v nej uvedený. Zvyčajne je zasielaná v nezvyčajnú hodinu, napríklad skoro ráno. Zvyčajne obsahuje štylistické či gramatické chyby, neštandardné slovné zvraty, pričom môže budiť dojem strojového prekladu textu do slovenského jazyka a miestami tiež absentujú interpunkčné znamienka či diakritika. Boli však už zaznamenané aj podvodné e-mailové správy, ktoré boli napísané gramaticky správne.