Nie raz vypĺňame príkaz na úhradu cez internetbanking zbrklo a rýchlo. Stačí preklep alebo malá nepozornosť a peniaze pošleme na nesprávny účet. Ak sú prostriedky poslané na neexistujúci účet, je to ten lepší prípad. Peniaze sa klientovi vrátia nazad. Horšie však je, ak pošleme peniaze na účet, ktorý reálne existuje a klient „XY“ ho používa. Šanca na vrátenie peňazí z cudzieho účtu existuje, avšak proces je zložitejší.
Ak totiž majiteľ účtu dobrovoľne nespolupracuje, nezostáva poškodenému podľa finančného analytika OVB Allfinanz Slovensko Mariána Búlika nič iné, len vymáhať si peniaze súdnou cestou. Avšak ešte predtým PR manažérka 365.bank Linda Gáliková odporúča, aby sa poškodený čím skôr obrátil na svoju banku, ktorá na základe toho preverí stav spracovania platby. Pokiaľ sa platba ešte neodoslala z banky, je možné ju stornovať a obratom tak vrátiť na účet klienta. V prípade, že banka už platbu odoslala, vrátenie peňazí závisí od vôle protistrany.
Súdna cesta je podľa Búlika zložitá a najmä zdĺhavá, preto je na zváženie, či sa do sporu púšťať pre nízku sumu. Náklady totiž navyšujú aj poplatky bánk za sprostredkovanie. Vyhnúť sa im môžeme vtedy, ak sa platba uskutočnila v rámci jednej banky. Súdne poplatky sú tiež vysoké, štandardne niekoľko percent z vymáhanej sumy. „Ak však máte dostatočnú trpezlivosť, šanca na výhru v súdnom spore je vysoká, keďže nezákonné obohatenie viete jednoznačnej dokázať na základe výpisu z banky a súd môže priznať aj náhradu trov konania vrátane zastupovania právnikom,“ dodal Búlik.