Lidl, ktorý je na trhu desať rokov, dosahoval v posledných rokoch hospodársky rast vyšší ako desať percent. Za rastúcimi obratmi sú podľa Stanislava Čajku, generálneho riaditeľa Lidl Slovenská republika, okrem iného sortimentné zmeny v ponuke predávaného tovaru. Spoločnosť pritiahla tisíce spotrebiteľov do svojich predajní nielen pestrou ponukou potravinárskych tovarov, ale napríklad aj rôznymi víkendovými hitmi iných produktov.
„Prednosťou Lidla sa stal diskontný predaj. Do príchodu tohto obchodného reťazca na Slovensko sa mnohí na tento spôsob predaja iba hrali,“ povedal analytik obchodu zo spoločnosti Terno Ľubomír Drahovský. Za silnú zbraň Lidla označil čerstvosť potravín, s ktorou vyhráva u spotrebiteľov najmä pri predaji zeleniny a ovocia. Veľkú skupinu spotrebiteľov lákajú aj priamo v predajniach dopekané pekárenské výrobky.
Lidl tiež podľa Drahovského začal úspešne ponúkať nepotravinový sortiment, ktorý dobre je dobre načasovaný na rôzne sezónne potreby spotrebiteľov. V tomto smere má výborne zorganizovaný marketing a reklamu. Ohlas zákazníkov na ňu je vysoký. To všetko vysvetľuje, prečo sa Lidl stal silným súperom ostatných reťazcov. Dobré postavenie Lidla v očiach spotrebiteľov najlepšie vyjadruje čerstvo získaná cena v súťaži Master Card obchodník roka 2013. Lidl dostal Cenu verejnosti, keď mu svoj hlas dalo 38 988 spotrebiteľov, čo bolo bezmála o 9–tisíc hlasov viac, ako získal internetový predajca kníh Martinus.
Za rastom spoločnosti Lidl je dobre zorganizovaný chod spoločnosti na všetkých úrovniach. Rastúci počet zákazníkov v predajniach zvyšuje nároky na všetkých zamestnancov. Kľúčovými postavami každodenného predaja sú vedúci predajní. Práve na zvýšenie ich kvalifikácie sa zameriava ojedinelá vzdelávacia ofenzíva. Nadnárodná spoločnosť ju spustila súčasne v Nemecku a na Slovensku. „Doteraz sa vedúci predajne zaoberal najmä jej denným chodom. Vzdelávacou akciou chceme dosiahnuť zmenu. Jej podstatou je to, aby sa vedúci predajne menej zaoberal operatívou a 45 percent svojho času venoval strategickému vedeniu predajne, ekonomickým ukazovateľom a komunikácii so zákazníkmi a zamestnancami,“ vysvetlil generálny riaditeľ spoločnosti Lidl Slovenská republika Stanislav Čajka.
Vzdelávacia akcia sa zameria na rast odborných, podnikateľských, riadiacich, ale aj sociálnych kompetencií. Pozícia vedúceho predajne sa tak bude zásadným smerom hýbať ku skutočnému manažovaniu predajne. Schopnosti vedúcich predajní okrem iného preveria pri riešení rôznych modelových situácií. Dostanú napríklad vyriešiť päť úloh, s ktorými sa bežne stretávajú v každodennom vedení predaja.
Spoločnosť Lidl chce posilniť autoritu a rolu vedúcich predajní aj tým, že dostanú služobné autá. Aj nové automobily Škoda Rapid by mali posilniť ich sociálny a profesionálny status v rebríčku spoločnosti Lidl.