Pohyb je pre zdravie dôležitý aj v čase pandémie. Hýbať sa dá aj doma

14.02.2021 06:51
senior, pohyb, cvičenie, zdravý život
Ilustračné foto. Autor:

Nedostatok pohybu má z dlhodobého hľadiska nepriaznivé účinky na zdravie, pohodu a kvalitu života.

Ani počas času stráveného doma by sme nemali zabúdať na fyzickú aktivitu, ktorá posilňuje imunitný systém a pomáha odolávať infekčným ochoreniam.

Odporúčané množstvo pohybu sa dá dosiahnuť aj doma, bez špeciálneho vybavenia a s obmedzeným priestorom. Ako zostať aktívny?

Krátke aktívne prestávky počas dňa: krátke a intenzívne činnosti v rámci pohybovej aktivity pomáhajú dosiahnuť týždenné odporúčania. Môže to byť krátke cvičenie alebo tanec, či práca v domácnosti.

Chôdza: aj v malých priestoroch vám môže chôdza pomôcť zostať aktívnymi. Ak napríklad telefonujete, namiesto sedenia sa postavte a prechádzajte sa.

Postavte sa: skráťte čas strávený sedením tým, že vstanete kedykoľvek je to možné. V ideálnom prípade sa snažte prerušiť čas sedenia a odpočinku každých 30 minút. Počas sedenia uprednostňujte kognitívne stimulačné činnosti (čítanie, spoločenské hry, hádanky).

Relaxácia: meditácia a hlboké dýchania vám môžu pomôcť ostať pokojnými.

Navyše nezabúdajte dodržiavať pitný režim. Dôležitá je aj zdravá strava s dostatkom ovocia a zeleniny a s obmedzením soli, cukru a tuku.

Zdroj: WHO

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#životný štýl #zdravie #seniori #pohyb #imunita
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku