Kým v roku 2014 klienti Poštovej banky z pohodlia domova zrealizovali takmer 200-tisíc nákupov, vlani ich bolo viac ako milión. Pred piatimi rokmi takto minuli niečo cez 5,5 milióna eur, minulý rok to bolo vyše 26,5 milióna eur. „Vo všeobecnosti sú väčšími online nákupnými maniakmi muži. Vlani utratili o 3,5 milióna eur viac než ženy. Sledované pohyby na účtoch ukázali, že dokonca aj počas predvianočných nákupov a novoročných výpredajov sa v internetových obchodoch viac realizujú chlapi,“ upresňuje hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.
Rozdiely vidíme aj v závislosti od regiónu. K online nakupovaniu inklinujú najmä v Bratislavskom kraji, kde sa v priemere uskutoční vyše 16 800 transakcií mesačne. Nasleduje Nitriansky, Košický a Trnavský kraj. „Najmenší počet nákupov evidujeme medzi našimi klientmi v Žilinskom kraji,“ dodáva L. Žáčková. Cez internet najviac míňame na zábavu v podobe stávkovania, lotérie, na oblečenie a módne doplnky, zariadenie do domácnosti, na letenky a lístky na vlak, ale obľube sa teší aj online nákup elektroniky.