Anketové otázky
- Ktoré z vašich privátnych značiek sú medzi zákazníkmi najobľúbenejšie?
- Zmenilo sa za posledné dva roky vnímanie týchto značiek zákazníkmi?
Foto: Tana Hojcova
- Naši zákazníci vnímajú a hodnotia privátne značky COOP Jednota ako kvalitné, tradičné, radi ich nakupujú a dôverujú im. Medzi najobľúbenejšie patria produkty dennej spotreby, ako sú mliečne výrobky, múka, cestoviny, ryža, ale aj sladké a slané snacky či nealkoholické nápoje. Všetky produkty zákazníci dobre poznajú a nakupujú ich cielene. Čoraz väčšej obľube sa teší značka Mamičkine dobroty, ktorá v sebe zahŕňa tradičné slovenské výrobky ako sú bryndza, halušky, parenice, oštiepok, syrové nite, jogurty, vajcia z podstielkového chovu a mnoho iných výrobkov, typických pre našu krajinu, pri ktorých garantujeme slovenský pôvod. Rovnako obľúbená je aj Dobrá cena, výrobky zákazníci ľahko rozoznajú vďaka príznačnej kockovanej grafike a obľubujú ich pre overenú kvalitu a výhodnú cenu. Aktuálne pri tejto značke prebieha redizajn, ktorý opäť stavia na tradičnej kockovanej textúre, ale s novými a modernými prvkami robí obal atraktívnejší. Zákazníci radi nakupujú aj tovary pod značkou Tradičná kvalita, zahŕňa v sebe najširší sortiment výrobkov rôznych kategórií. Stále rastúci trend má i COOP Premium, ktorá neprestajne rozširuje svoj sortiment a vyhľadávajú ju najmä zákazníci preferujúci prémiovú kvalitu. Výrobky pod touto značkou nakupujú nielen na Slovensku, ale prostredníctvom nákupnej aliancie COOP Euro aj zákazníci v Českej republike, Maďarsku a Bulharsku. K najpredávanejším výrobkom pod vlastnou značkou zaraďujeme polotučné a plnotučné mlieko, maslo, ryžu, toaletný papier, ale aj šunky, múky, smotany, olej, hydinu a alkoholické nápoje.
- V roku 2020 sme uviedli na trh nové značky Biova a Perun, ktoré sa špecializujú na produkty osobnej hygieny a prostriedky do domácnosti. Vďaka týmto kategóriám postupne meníme vnímanie zákazníkov, ktorí mnohokrát preferujú nákup drogistických tovarov v špecializovaných predajniach. O úspešnosti nových kategórií svedčí postupne rastúci záujem zákazníkov, ale aj úspechy v spotrebiteľských súťažiach. Minulý rok sme získali ocenenie Voľba spotrebiteľa s produktom COOP šampón žihľavový 500 ml. Bambusové tyčinky značky Biova ocenili vlani odborníci na svetovej súťaži vlastných značiek Salute do Excellence Award v Amsterdame v kategórii Personal Care.
- V našom portfóliu sa nachádza mnoho desiatok privátnych značiek a ako také majú absolútne väčšinový podiel na našom sortimente. K zákaznícky najobľúbenejším patria Pilos – mlieko, mliečne produkty, Saguaro – stolové a minerálne vody, Pikok – mäsové výrobky, Lupilu – potravinové i nepotravinové výrobky určené pre najmenších, JD Gross – prémiové čokolády, Esmara – dámske oblečenie, Parkside – potreby pre domácich majstrov, Cien – kozmetika, Crivit – športové potreby a Slovenskô – značka určená výhradne pre typicky slovenské výrobky.
- Obľuba a záujem zákazníkov o privátne značky dlhodobo rastie, pretože takéto výrobky umožňujú obchodníkom ponúkať najlepší pomer kvality a ceny. Navyše, pri privátnych značkách máme priamy dosah na kvalitu, poznáme zloženie a aj postup výroby, čo nám poskytuje ďalší benefit vo vzťahu k zákazníkovi a jeho preferenciám. Privátne značky sú pre nás tiež formou podpory slovenských výrobcov, jednak umožňujeme ich export na zahraničné trhy v hodnote desiatok miliónov eur ročne a v roku 2021 sme predstavili privátnu značku Slovenskô, ktorá združuje typicky slovenské produkty vyrobené priamo na Slovensku. Zákazníkom sme tak dali ešte viac do pozornosti domácu potravinársku produkciu.
- Tento rok oslavuje dvadsať rokov od uvedenia značky na trh naša privátna značka Clever. Spolu s BILLA sú to naše dve najobľúbenejšie a najpredávanejšie značky. Popularita privátnych značiek vo všeobecnosti rastie z roka na rok a zákazníci sa v nich nielenže výborne orientujú, ale pýtajú si stále novšie značky z rozličných druhov sortimentu. Veľký záujem vyvolala naša nová privátna značka Mäsiarov výber, ktorá má v ponuke bravčové, kuracie a hovädzie mäso.
- Privátne značky sa vo všeobecnosti tešia obľube, pretože tvoria pravidelnú súčasť nákupov pre 67 % zákazníkov. Ľudia ich tiež nakupujú častejšie, pričom hlavným dôvodom je pomer ceny a kvality. V porovnaní s rokom 2018 sa o 10 % zvýšil aj počet zákazníkov, ktorí si výrobky vlastných značiek vkladajú do košíka pri každom nákupe, robí tak 28 %. Z nášho januárového prieskumu tiež vyplýva, že štyria z desiatich Slovákov považujú tieto produkty za kvalitnejšie alebo rovnako kvalitné ako značkové výrobky.
- Popularita našich privátnych značiek z roka na rok rastie a majú stále väčší podiel na obrate.
- Najviac zastúpená, čo sa týka počtu zalistovaných položiek a obratu, je rada výrobkov K-CLASSIC.